Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği. İran Cumhurbaşkanı ve Irak Başbakanı ile telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefonda görüştü.

22 Haz 2026 - 20:01 YAYINLANMA
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan diplomasi trafiği. İran Cumhurbaşkanı ve Irak Başbakanı ile telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Pezeşkiyan ile görülmesinde Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. 

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran-ABD mutabakatının memnuniyet verici olduğunu, Türkiye'nin sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını belirtti

 

Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye'nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti

 

Ayrıca Erdoğan müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemine dikkat çekti.

 

ZEYDİ İLE GÖRÜŞME

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüşmesinde iki ülke arasındaki ilişkileri daha da ileri taşımayı istediklerini özellikle enerji, savunma, sanayi ve ulaştırma alanlarında işbirliği potansiyelinin büyük olduğunu söyledi.

 

Erdoğan ayrıca Zeydi'yi istişarelerde bulunmak üzere Türkiye'ye davet etti.

 

BAKAN FİDAN, KATAR BAŞBAKANI VE DIŞİŞLERİ BAKANI AL SANİ İLE GÖRÜŞTÜ

 

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile telefon görüşmesi yaptı.

 

Dışişleri Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Fidan'ın, Katar Başbakanı Al Sani ile yaptığı telefon görüşmesinde, ABD ve İran arasında dün İsviçre'de ilk oturumu gerçekleştirilen barış müzakereleri konusunda değerlendirmede bulunuldu.

Kaynak :
ntv.com.tr

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: